SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات معماری

مجری پارتیشن ام دی اف mdf ترک اداری

 پارتیشن ام دی اف mdf اداری

در دهه های گذشته این پارتیشن ها که اغلب از چوب ساخته می شدند به صورت مجموعه ای بلند تا سقف امتداد می یافتند و در نهایت، طبقات آن فضایی برای قراردادن اشیا تزئینی که از دو سو قابل رویت بودند، به شمار می رفت.

این جداکننده ها اغلب در میان دو فضای پذیرایی و نشیمن طراحی می شدند. برای ایجاد پارتیشن درفضا پلان فضای مذکور را طراحی کنید، مقیاس را در اندازه و محل قرارگیری پارتیشن مدنظر قرار دهید،

پس از بررسی سیرکولاسیون (محدوده تردد و رفت و آمد) در پلان و تطبیق اندازه پارتیشن با متراژ فضا و تصمیماتی در مورد رنگ و فرم آن، می توانید پارتیشن را در فضا اجرا کنید .

می توانید پارتیشن را در فضاهای داخلی برای کاربری های زیر استفاده کنید :

. جداسازی فضای ورودی از فضاهای دیگر.

. جداسازی فضای هال از پذیرایی.

. پنهان کردن قسمت های قناس فضا، ستون های قرارگرفته در مرکز یا فضاهایی با دیوار کج.

. برای فضاسازی در اتاق خواب های بزرگ و تبدیل آن به دو اتاق تو در تو مثلا اتاق خواب و فضای کار یا قسمت خواب و فضای تعویض لباس و …

یکی دیگر از ابداعاتی که امروزه در طراحی پارتیشن ها توسط طراحان به کار می رود، صلب و یکسره نگاه نکردن به آن است. به گونه ای که پارتیشن های امروزی از اجزای مجزای همچون باکس ها و طبقات کوچک و بزرگ چوبی و شیشه ای تشکیل شده است که به شکل های متفاوت و متنوع بر روی قید یا داربست فلزی و چوبی (ام دی افmdf) مونتاژ می شود و به مجموعه حالتی پویا و متنوع می دهند .

در محیط های اداری قسمت هایی که فعالیت مشخصی در آن انجام می گیرد، توسط پارتیشن های ام دی اف mdf  و شیشه ای (که می تواند از نوع سندبلاست باشد) از یکدیگر جدا می شوند. پارتیشن می توانند در حالت هایی به صورت یکسره عمل کنند و دو دیوار روبروی هم را به یکدیگر متصل کنند. در این حالت، یک فضا به طور کامل بوسیله تقسیم کننده جدا می شود و حالت مستقلی به خود می گیرد.بدیهی است که وجود باز شویی مانند در، برای رفت و آمد نیاز است .

مطلب قبلی طراح و مجری پارتیشن ام دی افmdf ترک اداری
مطلب بعدی اجراکننده پارتیشن تک جداره
Print
1947 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
DNN