طراحی مطب و طراحی کلینیک
SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات معماری

طراحی مطب و طراحی کلینیک

اهمیت طراحی مطب و طراحی کلینیک

این روزها دیگر نمی توان اهمیت طراحی مطب را به راحتی نادیده گرفت و از آن در اماکن مختلف با کاربری های گوناگون استفاده نکرد. مطب های پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و انتخاب یک دکوراسیون داخلی مناسب می تواند سبب شود تا بیمارانی که مراجعه می کنند از محیط داخلی کلینیک حس آرامش و اطمینان را دریافت نمایند. جالب است بدانید که هر چه طراحی کلینیک در عین سادگی ، شیک و مدرن باشد، به صورت ناخودآگاه به بیمار این موضوع را انتقال می دهد که پزشک و افرادی که خدمات پزشکی را ارائه می دهند متخصص و آگاه به علم روز دنیا می باشند.

ضوابط و استانداردهای طراحی کلینیک

 اصول طراحی دکوراسیون کلینیک به نحوی تعریف شده است که تمامی نکات ایمنی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفته شده باشد. انتخاب ترکیب رنگ درست و نورپردازی مناسب می تواند فضای دلپذیری را ایجاد کند که مراجعه کنندگان از گذراندن زمان خود چه برای انتظار و چه برای درمان خسته نشوند و روحیه خوب خود را حفظ نمایند.

رنگ مناسب در طراحی کلینیک

حتما شما هم شنیده اید که هر رنگی در روانشناسی معنی و تعبیری ویژه دارد. آگاهی از این موضوع کمک شایانی به طراحان داخلی کرده است تا فضا داخلی هر مکانی را به محیطی مسرت بخش برای ساکنانش مبدل سازند. کلینیک پزشکی جای است که بیماران با رنج های فیزیکی و روحی خود به هدف درمان و بهبود بر آن قدم می گذارند.

طراحی کلینیک های درمانی

این نوع طراحی ها  نیازمند رعایت ضوابطی می باشد که باید با خلاقیت طراح آمیخته شود و در آخر بتوان از تمامی ریزفضاها در دکوراسیون داخلی کلینیک استفاده نمود . مسلما سبک طراحی کلینیک ها با همدیگر فرق می کند . مجموعه ی طرح و طب با سابقه ی درخشان در زمینه ی طراحی و فضاسازی کلینیک های درمانی توانسته تجربه ی بسیار زیادی در این بخش کسب کند و با دانش روز دنیای پزشکی هم راستا شود .

مطلب قبلی بازسازی خانه
مطلب بعدی طـراحی کلینیک دندان پزشکــی
Print
1881 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
DNN