SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات معماری

اجرا کننده پارتیشن تک جداره ام دی اف mdf

اجرا کننده پارتیشن تک جداره ام دی اف mdf

در دهه های گذشته این پارتیشن ها که اغلب از چوب ساخته می شدند به صورت مجموعه ای بلند تا سقف امتداد می یافتند و در نهایت، طبقات آن فضایی برای قراردادن اشیا تزئینی که از دو سو قابل رویت بودند، به شمار می رفت .

این جداکننده ها اغلب در میان دو فضای پذیرایی و نشیمن طراحی می شدند. برای ایجاد پارتیشن درفضا پلان فضای مذکور را طراحی کنید، مقیاس را در اندازه و محل قرارگیری پارتیشن مدنظر قرار دهید.

یکی از ابداعاتی که امروزه در طراحی پارتیشن ها توسط طراحان به کار می رود، صلب و یکسره نگاه نکردن به آن است. به گونه ای که پارتیشن های امروزی از اجزای مجزای همچون باکس ها و طبقات کوچک و بزرگ چوبی و شیشه ای تشکیل شده است که به شکل های متفاوت و متنوع بر روی قید یا داربست فلزی و چوبی (ام دی اف) مونتاژ می شود و به مجموعه حالتی پویا و متنوع می دهند .

در محیط های اداری قسمت هایی که فعالیت مشخصی در آن انجام می گیرد، توسط پارتیشن های ام دی اف و شیشه ای (که می تواند از نوع سندبلاست باشد) از یکدیگر جدا می شوند. پارتیشن می توانند در حالت هایی به صورت یکسره عمل کنند و دو دیوار روبروی هم را به یکدیگر متصل کنند. در این حالت، یک فضا به طور کامل بوسیله تقسیم کننده جدا می شود و حالت مستقلی به خود می گیرد.بدیهی است که وجود باز شویی مانند در، برای رفت و آمد نیاز است .

پارتیشن تک جداره 
ساختار پارتیشن تک جداره همانگونه که مشاهده میگردد دارای یک جداره با اسکلت باریک و بسیار ظریف بوده و جداره های آن قابلیت آگوستیک ندارند و در فضاهایی استفاده میشود که استفاده از پارتیشن دو جداره یا فریم بزرگ پارتیشن شیشه ای امکانپذیر نمی باشد . این پارتیشن در انواع و مقاطع مختلف در بازار تولید میگردد و تعدادی از آنها به هیچ وجه استاندارد نبوده و در مقایسه با حداقل قابلیت پارتیشن اداری که یک دیوایدر محسوب میگردد نیز مشکلات عدیده ای دارند محدودیتهای فنی ، استفاده از این پارتیشن را بسیار محدود کرده و با پیدایش طرح های پارتیشن دو جداره و پارتیشن های فریم الومینیوم استیل مقطع بزرگ، پارتیشن تک جداره فریم قدیم بازار خود را از دست داده است.

 

مطلب قبلی طرح و اجرا پارتیشن تک جداره
مطلب بعدی بازسازی ادارات
Print
1832 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
DNN