چگونه منزل و ساختمان خودمون رو بازسازی کنیم؟
SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات معماری

چگونه منزل و ساختمان خودمون رو بازسازی کنیم؟

در این مطلب با هم مراحل بازسازی ساختمان رو به صورت کلی بررسی میکنیم:

۱. بررسی محیط و سایت پروژه:

یعنی محیط و محل پروژه رو از چند جهت برای طراحی بهتر و اجرای اسون تر به زیان ساده پروژه بسنجیم:

 

2. بررسی مجاورت ها

در این مرحله طراح با مشاهده مستقیم و حضور در سایت پروژه روی مسائلی مثل همسایگی های مجاور، الگوها و بافت های معماری محله و منطقه، شرایط و وضعیت کلی ساختمان های موجود اطراف را بررسی میکنه ثبت می کند. کاربری ساختمان های اطراف و نحوه رفت و آمد به آنها از نظر اجتماعی و فرهنگی اهمیت زیادی داره.

.به طور کلی هدف از این کار بررسی نحوه تأثیر ساختمان های مجاور روی طراحی و معماری پروژه و محیط بازسازی ماست.

3.معابر و دسترسی های پروژه:

معمار با بررسی دسترسی های اصلی و فرعی (خیابان ها و کوچه ها)، نورپردازی، وضعیت آنها و آلودگی صوتی ناشی از آن، در زمان طراحی و جانمایی در پلان ساختمان این عوامل را در نظر میگیرد. به عنوان مثال انجام این مرحله تاثیر بسیار زیادی در تعین مکان ورودی اصلی پروژه یا تعیین اتاق خواب یا محل استراحت پروژه داره.

4.تحلیل اقلیمی:

در این بخش موقعیت اقلیمی پروژه رو میسنجیم مثل : میزان دما، بارش سالیانه، نور و زاویه تابش آفتاب، جهات جغرافیایی و جهت وزش باد و… چون این عوامل هم تاثیر بسزایی روی طراحی ما داره.

5.بررسی دید و منظر:(ویو.view)

هدف از انجام این بخش از تجزیه و تحلیل، شناخت نقاط کلیدی سایت به لحاظ بصریه. معمار پروژه با انجام بررسی های لازم دید عابر پیاده و سواره را از بیرون به درون سایت در نظر می گیرد و بر این اساس جانمایی نقاط شاخص در پلان معماری رو تعیین می کنه و بالعکس دید کاربر و ساکن پروژه در درون ساختمان نسبت به بیرون و اطراف سایت رو تعیین میکنه.

6 بررسی علایق و خواسته های کارفرما یا ساکنین پروژه

در این مرحله تبادل اطلاعات بین کارفرما و طراح صورت میگیره چون مهم ترین هدف در طراحی،آسایش و راحتی ساکنین است.

با توجه به متفاوت بودن روحیه و علایق افراد،نوع طراحی و معماری نیز برای افراد مختلف باید به خصوص باشد.

برای مثال برخی از افراد به معماری و طراحی به سبک باز یا اوپن (فضاهایی بصورت باز و بزرگ که در آن دیوارها و اتاق‎های مجزا به حداقل رسیده‌اند.پلان باز یک اتاق بسیار بزرگ و باز است که شامل فضاهای مجزا با عملکردهای مختلف می‌باشد) علاقه‌مندند.

یا کارفرما تقاضا دارد یک فضای دنج و مناسب به عنوان دفترکار در منزل خود وجود داشته باشه.

 

7 طراحی دو بعدی:

مرحله جایگذاری و طراحی پلان(نقشه)

طراحان تیم دینا سازه با هنر و توانایی خود به گونه ای فضاها را جایگذاری و طراحی میکنند که حداکثر استفاده از متراژ و پتاستیل های موجود صورت گیرد.یک طراح خوب میتواند در یک فضای ۱۰۰ مترمربع به گونه ای فضا‌های مختلف را طراحی و جایگذاری کند که آسایش و زیبایی یک فضای ۱۵۰ مترمربعی را داشته باشد.

8 طراحی سه بعدی:

تصویر سازی و مدلسازی ۳ بعدی پلان

برای ما معماران که سالهاست درحال طراحی و اجرا هستیم،تصویرسازی یک پلان دو بعدی در ذهن خودمان بسیار اسان است و میتوانیم نتیجه کار را قبل از اجرا ببینیم ولی برای کسانی که تجربه ای در این زمینه نداشته بسیار دشوار و غیرقابل درک است‌.

از این رو تیم دیناسازه پس از طراحی پلان به صورت ۲ بعدی،طرح ۳ بعدی(3D) دقیق از پروژه به کارفرما ارائه میکند تا کارفرما بتواند تصویر تمام شده و نهایی پروژه بازسازی را مشاهده کند تا بتواند با اگاهی کامل از طرح اجرایی،تغییرات مورد نظرش را روی پلان و مصالح مصرفی اعمال کند.

9 اجرای صحیح و بی نقص:

حتی اگر پروژه به بهترین حالت ممکن طراحی و تصویرسازی شود ولی اجرای پروژه ضعیف و اشتباه صورت گیرد،تمام هزینه های شما اطلاف خواهد شد.

تیم دینا سازه در طی این ۲۷ سال سابقه خود در زمینه اجرا،بهترین طراحان و استادکاران در زمینه اجرا را به خدمت گرفته که با داشتن تخصص لازم،پروژه را با سرعت،دقت و کیفیت عالی به انجام رساند.

هماهنگی بین بین تیم طراحی و تیم اجرایی مهم ترین مسئله برای داشتن نتیجه عالی و بی نقص است.
بارها پیش امده که طراح ضعیف به گونه ای طراحی کرده است که برای تقریبا از لحاظ فنی غیرقابل اجراست و یا بالعکس تیم اجرایی ضعیف یک طرح عالی را به دلیل عدم توانایی اجرا تغییراتی داده و به قولی کار ازدسته رفته.

تیم طراحی و اجرای دیناسازه به هماهنگی و زبان مشترکی رسیده اند که طراحی و اجرا بی نقص و عالی انجان می شود.

مطلب قبلی طراحی لابی
مطلب بعدی اصلا چرا باید منزل یا ساختمان خود را بازسازی کنیم؟
Print
952 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
DNN