بازسازی خانه
SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات معماری

بازسازی خانه

بازسازی خانه

با گذشت زمان و کاهش مقاومت ساختمان‌ها، نیاز به بازسازی خانه و ارتقای کیفیت مطرح می‌شود تا به این واسطه عمر بنا افزایش پیدا کند و در عین مقاومت، ظاهر ایده‌آلی پیدا کند. به خصوص که همه روزه شاهد ظهور دکوراسیون‌های متفاوتی هستیم که بر اساس استانداردهای جهانی وارد عرصه ساختمان سازی می‌شوند.

البته باید توجه داشت که بازسازی خانه تنها برای ساختمان‌هایی با اجزای سالم مورد استفاده قرار می‌گیرد. یعنی سازه نباید ویران شده باشد و لازم است که پی، سقف، دیوارها و دیگر اجزای آن سالم باشند.

 

انواع خدمات بازسازی منزل

فرایند بازسازی خانه شامل بخش‌های مختلف منزل می‌شود. به طوری که آشپزخانه، کف منزل، اتاق خواب، تراس و نیز نمای ساختمان را در بر می‌گیرد. از جهتی هم می‌تواند سبب تغییرات جزئی و کلی در ظاهر و داخل منزل شود.

به همین دلیل بازسازی خانه به عنوان شیوه‌ای برای بهبود کیفیت آن معرفی می‌شود. از طرفی هم لازم به ذکر است که تنها هدف از بازسازی منزل، افزایش مقاومت بنا نیست؛ بلکه در ایجاد همخوانی و به‌روزرسانی دکوراسیون هم نقش دارد.

 

سبک‌های بازسازی

طی فرایند بازسازی، یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در نظر گرفته می‌شود، در مورد سبک بازسازی منزل است. در حقیقت انواع مختلفی از ایده‌های بازسازی مطرح است که توسط طراحان ارائه می‌شود؛ اما تمامی این ایده‌ها در چند گزینه سبکی جای می‌گیرند.

سبک‌های مختلف و محبوب شامل کلاسیک، مدرن و سنتی هستند که متناسب با بنا و سلیقه افراد انتخاب می‌شوند. در نظر گرفتن سبک در بازسازی منزل، نیازمند توجه به فاکتورهایی چون رنگ غالب بر دکوراسیون، آرایه‌های تزئینی در بنا و نقشه ساختمان دارد.

 

مراحل بازسازی خانه

بر اساس تمامی مولفه‌های ذکر شده، طراحان ایده بهترین دکور را برای بازسازی خانه ارائه می‌دهند. فرایند بازسازی خانه نیاز به کارشناسی دقیق دارد تا مقاومت بنا تضمین شود.

برای مثال اگر برای اجرای بازسازی، افراد قصد تعویض لوله‌ها، شیرآلات و یا برق کشی ساختمان را نداشته باشند، لازم است که قبل از هر اقدامی، از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود. اگر فرایند بازسازی را به شرکت‌ خبره با کادری متخصص واگذار نکنید، امکان به وجود آمدن هزینه‌های اضافی مطرح خواهد بود.

با توجه به اینکه انجام بازسازی می‌تواند در سطوح مختلف صورت بگیرد، بهتر است که منزل را کاملا تخلیه کنید و خانوادتان طی این مدت، در جای دیگری سکونت پیدا کنند. البته اگر امکان تخلیه وسایل و لوازم وجود ندارد، می‌توانید آن‌ها را بسته بندی کنید تا آسیب نبینند.

از آنجایی که نیاز به متریال‌ها و ابزارآلات جدید مطرح خواهد بود، بهتر است که تا حد ممکن محصولاتی با کیفیت بالا تهیه کنید. این مسئله به بودجه شما بستگی دارد، اما با توجه به هدف بازسازی، هر چه ابزار مورد استفاده کیفیت بهتری داشته باشند، به همان میزان ماندگارتر خواهند بود.

در نهایت تمامی طرح‌های ارائه شده همراه با ابزار تهیه شده، روی بنا پیاده می‌شوند.

 

بازسازی انواع خانه

از مسائل مهم دیگری که طی فرایند بازسازی در نظر گرفته می‌شود، نوع خانه است. چرا که کلنگی بودن، قدیمی بودن، ویلایی یا آپارتمانی بودن و یا فرسوده بودن، همگی در تعیین چگونگی بازسازی نقش دارند.

به همین دلیل همواره توصیه می‌شود که بازسازی خانه را به افرادی متخصص و باتجربه واگذار کنید تا تمامی جوانب را بسنجند و بهترین نتیجه را ارائه دهند.

مطلب قبلی بازسازی ساختمان و بررسی عوامل موثر در هزینه‌های آن
Print
697 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
DNN