بازسازی ساختمان با بودجه محدود
SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات معماری

بازسازی ساختمان با بودجه محدود

بازسازی ساختمان با بودجه محدود

در بازسازی ساختمان با بودجه محدود موارد زیر را می توانید به کار ببرید.

1.نقاشی ساختمان

یکی از مقرون به صرفه ترین قسمت های بازسازی، نقاشی دیوارهاست. راهی مناسب برای کمک به تغییر حال و هوا و وضعیت اتاق بدون کلی خرج تراشی برای تغییر مبلمان و دکوراسیون. مطمئنا این کار باعث می شود پول برای بستن قرار داد با متخصصان بازسازی خانه، هدر ندهید. یک رنگ متفاوت می تواند بدون ورشکستی بانکی، اتاق را از این رو به آن رو کند.

2.گچبری

شاید نصب قالب ( گچکاری ) خلاقانه ترین پیشنهاد برای بازسازی خانه نباشد چون خیلی از خانه ها از اینها دارند. قالب تزئینی به ایجاد شیار و خط در راستا و زاویه دیوار  سقف و گاهی در قسمتی که این خطوط به هم میرسند گفته می شود. این یکی از بهترین راه ها برای ارزشمند تر کردن خانه و زیباتر کردن ظاهر کلی فضا است. فرایند انجام دادنش نسبتا ساده است و تنها لازم است با دقت و حوصله چند قطعه نصب شود. قالب غیر چوبی هم در بازار هست که خیلی هم مقرون به صرفه می باشد.

3.تعویض روکش کابینت های آشپزخانه

آشپزخانه یکی از فضاهای خانه است که بازسازی اش طرفداران زیادی دارد. اما تعویض کابینت ها و خریدن لوازم خانگی جدید گران تمام می شود. خوشبختانه یک ترفند تغییر دکوراسیون کم هزینه هم وجود دارد. با سنباده کشیدن کابینت ها و نصب روکش جدید، صاحبخانه ها می توانند بدون اینکه خرید جدیدی انجام داده باشند، ظاهر و حس و حال یک دست کابینت جدید را تجربه کنند.

4.پله هاراموکت کنید

بازسازی پله ها هم می توانید پر هزینه باشد. اما نصب یک نوع روکش ارزان قیمت می تواند بدون نیاز به بازسازی کامل، به تغییر حال و هوای فضا کمک کند. این روکش های موکتی و یا از هر نوع دیگر، طرح و رنگ های متفاوتی دارند که قابلیت هماهنگ شدن با مبلمان یا طراحی خانه تان را دارند. هر صاحب خانه ای می تواند اندازه مناسب برای پله های خانه اش را به راحتی پیدا کند.

5.جای مبلمان را عوض کنید

مبلمان نقش بسیار پر رنگی در شکل گیری حس و حال کلی خانه دارد، اما تغییرش هم کلی هزینه می برد. اکثر اوقات وقتی بودجه محدود است، نمی توان مبلمان یا میز عسلی های جدید خرید. به همین دلیل باید بتوانیم از قدرت جابجا کردن مبلمان بهره ببریم. وقتی همان مبلمان قبلی اتاق به ی شکل دیگر در فضا چیده شوند، همه چیز تغییر می کند. این کار را میتوانید با وسایل همه اتاق ها بکنید. انجام این کار هیچ هزینه ای ندارد اما کاملا حس تغییر دکوراسیون کامل را به شما می دهد.

6.لوازم ارزان تر خانه را عوض کنید

در هنگام بازسازی معمولا توجه ما به وسایل بزرگتر خانه جلب می شود. با این حال، لوازم کوچکتر هم می توانند تغییرات بزرگ ایجاد کنند. برای مثال، در اغلب خانه ها روی مبلمان و صندلی و تخت بالشتک های کوچک دیده می شود. تعویض چیزهای کوچک هم از لحاظ اقتصادی بودجه زیادی نمی خواهد و هم خانه را تغییر می دهد.

7.دیوارهارا با تابلوهاوآثار هنری خود تزیین کنید

خیلی از صاحب خانه ها نمی دانند با اینهمه دیوار خالی چکار باید کرد. به جای آنکه کلی پول خرج آینه های گرانقیمت و دکوری های از این دست بکنید، به نصب آثار هنری خودتان فکر کنید. مثلا یک نقاشی که خودتان کشیده اید، یا عکسی که خودتان گرفته اید. این یک روش عالی برای اختصاص دادن فضا به خودتان و همچنین صرفه جویی در هزینه هاست.

8.از ایده های مینیمالیستی برای جاسازی وسایل بهره بگیرید

جا کم آوردن در خانه مشکل خیلی از صاحب خانه هاست. نه تنها کلی وسیله برای انبار کردن دارید، بلکه باید به گونه ای جاسازی شوند که خوب و زیبا باشد. اینجاست که کمی خرج کردن برای ایجاد فضا برای گذاشتن وسایل،ارزش هزینه کردن دارد. نصب جالباسی و آویزان کردن گیره لباس برای سر و سامان دادن به لباس ها و چیزهای کوچک تر ایده خوبی است. این چنین وسایل که می توان در کمدها و فضاهای خالی برای استفاده بیشتر از فضا از آن استفاده کرد، بسیار مفید هستند.

9.چند لامپ جدید نصب کنید

نورپردازی یکی دیگر از عواملی است که سهم زیادی در ایجاد جو اتاق دارد. در کمال خوش شانسی، ایجاد تغییر در نورپردازی خانه هم کم هزینه است. بسته به تمایل خودتان می توانید نورها را روشن تر و یا تیره تر کنید.

در زمان تغییر نورپردازی، می توان رنگ لامپ ها را هم عوض کرد. ایجاد کمی نور رنگی ضعیف می توان بسته به رنگ لامپ، به اتاق احساس گرما و یا سرمای بیشتری بدهد.

جمع بندی

بازسازی هم می تواند یک راه عالی برای احساس رضایت از خانه باشد، بدون اینکه لازم باشد اسباب کشی کنید بروید.این 9 روش خلاقانه به شما کمک می کند با یک بودجه معمولی هم به اهدافتان برسید.

مطلب قبلی اصلا چرا باید منزل یا ساختمان خود را بازسازی کنیم؟
مطلب بعدی اشتباهات رایج در بازسازی خانه
Print
1228 رتبه بندی این مطلب:
4/0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
DNN