اشتباهات رایج در بازسازی خانه
SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات معماری

اشتباهات رایج در بازسازی خانه

اشتباهات رایج در بازسازی خانه

در این مطلب اشتباهات رایج در بازسازی خانه را برایتان ‌لیست کرده‌ایم تا با پرهیز از آن‌ها در صرف و هزینه و انرژی صرفه‌جویی کنید. بازسازی خانه می‌تواند آن را از مکانی مرده و بی‌روحی به خانه‌ای زیبا و شاداب و آن‌چه که مورد علاقه‌ی شماست تبدیل کند. اما این کار خرج و زحمت زیادی دارد، مخصوصا اگر در آن مبتدی باشید و با مرتکب شدن اشتباهات رایج به هزینه‌ و زحمتش بیافزایید.

اشتباه در اندازه‌گیری کابینت‌ها

این از جمله گران‌ترین اشتباهاتی است که می‌توان دربازسازی منزل انجام داد. مردم کابینت‌ها را خریداری کرده و نصب می‌کنند سپس متوجه می‌شوند که جا برای یخچال کم است. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی دربازسازی دو بار اندازه‌گیرها را بررسی کنید. بهتر است چند بار اندازه‌گیری کنید تا این‌که چند بار هزینه‌ی اضافی بپردازید. ابعاد کابینت‌های فعلی‌تان را اندازه بگیرید و این ابعاد را با ابعادی که به کابینت‌ساز داده‌اید مقایسه کنید.

انتخاب ارزان‌ترین پیمانکار

ارزان‌ترین پیشنهاد همیشه به معنی بهترین پیشنهاد نیست. بهتر است قیمت پیشنهادی3 پیمانکار را بپرسید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید. برخی از پیمانکاران برای این‌که کار را بگیرند پیشنهاد کمتری می‌دهند ولی بعد از این‌که که کار را گرفتند، یا کم کم به هزینه ها می افزایند یا از محصولات بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و یا این‌که کمیت کار را کاهش می‌دهند. برآوردی که از پیمانکاران می‌گیرید باید شامل جزئیات باشد (از جمله قیمت دقیق کابینت‌ها، لوازم مورد نیاز، کفپوش، هزینه‌های نصب و یا اضافه کردن اتاقی جدید). هم‌چنین جزئیاتی از قبیل نحوه‌ی خارج نمودن وسایل قدیمی، هزینه‌های مربوط به صدور مجوز‌های لازم، بیمه، مزد پیمانکار، توضیح این‌که تغییر دکوراسیونچگونه و طبق چه برنامه‌ای انجام خواهد شد و نحوه‌ی ضمانت کار. اگر برآوردی که از پیمانکاران می‌گیرید شامل موارد فوق نباشد، در این صورت یا پیمانکار در انجام کار چندان دقیق نخواهد بود و یا این‌که کار شما را چندان جدی نخواهد گرفت

دست‌ پایین گرفتن هزینه‌ها

همیشه در حین بازسازی ممکن است هزینه‌های ناخواسته و جدیدی به وجود بیایند. مثلا در حالی که دارید قسمت پشت سینک آشپزخانه یا اجاق گاز را تعویض می‌کنید، ناگهان متوجه می‌شوید که برق آن قسمت هم دچار اشکال شده است و نیاز به تعمیر دارد. بهتر است همیشه پس از برآورد هزینه‌ی کلی، 15 درصد هزینه‌ی کل را نیز به این برآورد بیافزایید. حتی اگر خانه‌ای قدیمی را بازسازی می‌کنید بهتر است این میزان را بیشتر از 15 درصد در نظر بگیرید تا در صورت بروز هزینه‌های غیر منتظره غافلگیر نشوید.

اصرار بر استفاده از پیشخوان گرانیتی

درست است که گرانیت‌ بسیار محبوب است، اما تنها گزینه‌ی موجود برای استفاده در پیشخوان آشپزخانه نیست. اگر برای پیشخوان آشپزخانه از مواد دیگری استفاده کنید، بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. استفاده از چوب‌های بسیار مقاوم مورد استفاده در قصابی‌ها، با نام بوچر بلاک که از جنس افرا، ساج و یا گردو هستند، ورقه های فولاد یا لمینت‌های زیبا گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانید به‌جای گرانیت استفاده کنید. لمینت دوام کمتری دارد اما بسیار شبیه گرانیت  واقعی است.

ترس از تغییر نقشه حمام

جابه‌جا کردن سرویس بهداشتی و حمام و یا روشویی آن‌قدر که فکر می‌کنید سخت و دشوار نیست. اگر از سرویس بهداشتی خود راضی نیستید، آن را نیزبازسازی کنید و  فقط به دلیل این‌که فکر می کنید هزینه‌ی بالایی دارد و بسیار مشکل است از انجام این کار صرف نظر نکنید.

اصرار به استفاده از  پارکت چوبی

پارکت چوبی عملا برای همه افراد مناسب نیست. مثلا افرادی که حیوانات خانگی دارند، چرا که پنچه‌ی حیوانات به این کفپوش چوبی آسیب می‌زند هم‌چنین این‌گونه پارکت برای افرادی که بچه‌های کوچک دارند نیز مناسب نیست. زیرا بچه‌ها هم به راحتی می‌توانند به این نوع پارکت  صدمه وارد کنند، به‌طور کلی پارکت‌های چوبی برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه‌ی مناسبی نیستند. این‌گونه افراد بهتر است از کابینت لمینت استفاده کنند. این‌گونه کفپوش‌های لمینتی بسیار شبیه پارکت چوبی هستند اما دوام بسیار بیشتری در برابر ضربه و تماس با آب دارند

ساخت آشپزخانه کاملا مد روز 

هرچه آشپزخانه شما بیشتر طبق مد روز ساخته شود، بسیار زودتر هم از مد خواهد افتاد و ارزش خانه را پایین خواهد آورد. هنگامبازسازی آشپزخانه‌ی خود از وسایلی استفاده نکنید که بعدا از خرید آن‌ها پشیمان شوید، وسایلی مانند اجاق گاز دوبله، یخچال ساید بای ساید و  خشک کن. هم‌چنین اگر دوست دارید وسط آشپزخانه یک جزیره داشته باشید، باید بدانید اگر با نصب کابینت جزیره‌ای در وسط آشپزخانه فاصله این کابینت مرکزی با کابینت‌های اطراف کمتر است  یک متر می‌شود فکر این کار را از سر خود بیرون کنید.

سطحی دیدن امور و نسنجیدن عواقب

به عنوان مثال ما همیشه توصیه می‌شود که  زیر کاشی‌های سرویس‌های بهداشتی غشایی ضد آب تعبیه شود و به این صورت از ترک خوردگی و ترکیدن لوله‌ها و نشت آب به طبقه پایین جلوگیری شود. توصیه ما این است که اگر مثلا برای بازسازی حمام خود می‌خواهید چند میلیون تومان هزینه کنید، بر این مبلغ یک میلیون دیگر بیافزایید و به این صورت از بروز برخی حوادث احتمالی در آینده جلوگیری کنید. در همین راستا استفاده از پنجره‌های دوجداره نیز به شدت توصیه می‌شود.

سفارش ندادن کفپوش اضافی

سعی کنید 20 درصد بیشتر از میزان مورد نیازکفپوش بخرید چرا که احتمال آسیب و شکستن کفپوش‌ها در حین نصب بسیار بالاست. بیشتر فروشندگان جعبه‌های باز نشده‌ی کفپوش را پس می‌گیرند پس اگر بیش از میزان خریداری کنید ضرر نخواهید کرد.

جابه‌جا کردن سرویس بهداشتی و حمام و یا روشویی آن‌قدر که فکر می‌کنید سخت و دشوار نیست. اگر از سرویس بهداشتی خود راضی نیستید، آن را نیزبازسازی کنید و  فقط به دلیل این‌که فکر می کنید هزینه‌ی بالایی دارد و بسیار مشکل است از انجام این کار صرف نظر نکنید.

اصرار به استفاده از  پارکت چوبی

پارکت چوبی عملا برای همه افراد مناسب نیست. مثلا افرادی که حیوانات خانگی دارند، چرا که پنچه‌ی حیوانات به این کفپوشچوبی آسیب می‌زند هم‌چنین این‌گونه پارکت برای افرادی که بچه‌های کوچک دارند نیز مناسب نیست. زیرا بچه‌ها هم به راحتی می‌توانند به این نوع پارکت صدمه وارد کنند، به‌طور کلی پارکت‌های چوبی برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه‌ی مناسبی نیستند. این‌گونه افراد بهتر است ازپارکت لمینت استفاده کنند. این‌گونه کفپوش‌های لمینتی بسیار شبیه پارکت چوبی هستند اما دوام بسیار بیشتری در برابر ضربه و تماس با آب دارند

مطلب قبلی بازسازی ساختمان با بودجه محدود
مطلب بعدی بازسازی و نوسازی آپارتمان های قدیمی
Print
1532 رتبه بندی این مطلب:
5/0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
DNN