SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات معماری

طرح و اجرا کابینت آشپزخانه ام دی افmdf


ام دی افmdf به انگلیسی : MDF) مخفف واژه تخته فیبر با دانسیته متوسط (به انگلیسی: Medium-density fibreboard) است که جزو فراورده های چوبی محسوب می شود. ام دی افmdf نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می گردد. دانسیته آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است .

 کابینت آشپزخانه ام دی افmdf

ام دی افmdf را پس از تولید می توان روکش نمود. روکش های تزیینی علاوه بر زیبایی به دوام و کاربرد آن در محیط هایی مانند آشپزخانه کمک می کند. روکش ملامینه متداول ترین نوع روکش برای ام دی اف mdf می باشد که در آن فرایند کاغذ نقش دار آغشته به چسب با فشار و حرارت پرس بر روی تخته چسبانده می شود .

این محصول ضمن دارا بودن خواص شبیه سایراوراق فشرده چوبی دارای برخی خواص برتر نیز می باشد که باعث ارتقاء بازار آن در بین سایر اوراق فشرده چوبی مانند تخته خرده چوب (نئوپان)، تخته لایه، تخته فیبر سخت و... شده است. در واقع این محصول ام دی افmdf  ابتدا بعنوان جایگزین اوراق فشرده چوبی مطرح بوده و سپس در کاربردهای جایگزین چوب نیز بکار رفته است. در حال حاضر دامنه کاربردهای آن روز به روز در حال افزایش است .

امروزه برای ساخت بیشتر کابینت آشپزخانه از ام دی افmdf به جای تخته های نئوپان (تخته سه لا) استفاده می شود. و همچنین ام دی افmdf ‎ برای ساخت کمد و د کوراسیون د اخلی , د یوارهای چوبی هم استفاده می شود.

مطلب قبلی نوسازی کابینت های گلاسHigh Glass
مطلب بعدی طراحی پارتیشن ام دی اف mdf اداری
Print
1881 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
DNN