بازسازی و نوسازی آپارتمان های قدیمی
SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات معماری

بازسازی و نوسازی آپارتمان های قدیمی

بازسازی و نوسازی آپارتمان های قدیمی

بازسازی و نوسازی آپارتمان های قدیمی سبب تغییر و تحولی اساسی در فضای داخلی آپارتمان می شود. هر ساختمانی بعد از گذشت چندین سال استفاده دچار فرسودگی خواهد شد که جهت استفاده مجدد باید عملیات بازسازی بر روی آن صورت گیرد. فنون دکوراسیونی اعم از فنون کوچک یا جزئی و بزرگ یا وسیع باعث ایجاد حس و حالی جدید در فضای آپارتمان خواهند شد.

بازسازی دکوراسیون داخلی سبب تغییر و تحولی اساسی در فضای داخلی آپارتمان می شود. هر ساختمانی بعد از گذشت چندین سال استفاده دچار فرسودگی خواهد شد که جهت استفاده مجدد باید عملیات بازسازی بر روی آن صورت گیرد. فنون دکوراسیونی اعم از فنون کوچک یا جزئی و بزرگ یا وسیع باعث ایجاد حس و حالی جدید در فضای آپارتمان خواهند شد.

مراحل بازسازی آپارتمان

در رابطه با بازسازی و نوسازی آپارتمان های قدیمی ممکن است سوالاتی از قبیل کدام فضاها نیازمند بازسازی هستند؟ هزینه بازسازی و نوسازی براساس بودجه ای که در اختیار دارید چگونه است؟ کاربری فضای بازسازی شده چیست؟ در بازسازی آپارتمان کدام سبک دکوراسیون مناسب تر است؟ جهت بازسازی فضاهای تعیین شده چه نوع متریال و مصالحی باید به کار برده شود؟ چه نوع سبک دکوراسیونی دربازسازی آپارتمان به کار رفته است؟ طراحی در بازسازی به چه میزان اهمیت دارد؟ بعد از عمل بازسازی وسایل در آپارتمان چگونه چیده شوند؟ جهت افزایش زیبایی بیشتر فضا از چه نوع وسایل و لوازم خانگی استفاده شود؟ در ذهن کاربران ایجاد شود.

از طرفی توصیه می کنیم مراحل بازسازی آپارتمان براساس اهمیت فضا اولویت بندی شود. بنابراین مرحله بازسازی آپارتمان بهتر است به ترتیب زیر انجام گیرد. اولین فضا برای بازسازی آشپزخانه می باشد. بعد از آشپزخانه بهتر است سرویس بهداشتی آپارتمان نوسازی شود. سپس نشیمن و سالن پذیرایی بازسازی شود. در نهایت اتاق های آپارتمان را بازسازی کنید.

هزینه بازسازی آپارتمان

بهتر است بدانید که هزینه بازسازی آپارتمان براساس مترمربع محاسبه می شود. بنابراین میزان هزینه بازسازی و نوسازی آپارتمان از یک رنج کمینه و بیشینه برخوردار است. عوامل دیگری از قبیل میزان و کیفیت مواد به کار رفته، میزان تغییرات و مساحت فضای بازسازی بر میزان هزینه بازسازی تاثیرگذار می باشد. از طرفی تعیین میانگین هزینه دستمزد نیروی انسانی با نوسانات بسیاری همراه است.

یکی از نکات مهم در بازسازی آپارتمان های فرسوده این است که به واحدهای اطراف توجه شود تا هیچگونه صدمه و آسیبی متوجه واحدهای کناری نشود. بازسازی آپارتمان باید به گونه ای انجام شود که تنوع و تازگی جدیدی ایجاد کند. بنابراین اکثر افراد بازسازی آپارتمان را به خرید یک آپارتمان شیک تر و نوساز ترجیح می دهند. برای دسترسی به نتیجه مطلوب توصیه می کنیم از خدمات شرکت دیناسازه بهره بگیرید.

 بازسازی آپارتمان کوچک

بازسازی آپارتمان های کوچک جهت افزایش فضای آپارتمان و کارایی بیشتر فضاهای مرده انجام می شود.  بنابراین بازسازی آپارتمان های کوچک یکی از شیوه های بسیار مناسب و مقرون به صرفه به شمار می آید. در بعضی موارد چیدمان ودکوراسیون داخلی فضای آپارتمان را کوچک تر از میزان واقعی آن نشان می دهند. بنابراین بازسازی آپارتمان های کوچک باید با دقت و مهارت بالایی انجام شوند. در ادامه برای دست یابی به نتیجه بهتر یکسری نکات در این زمینه به شما ارائه خواهیم داد.

یکی از این نکات طراحی دکوراسیون داخلی و طرز چیدمان وسایل در آپارتمان است. برای چیدمان بهتر وسایل توصیه می کنیم از مشاور یا طراح متناسب با سلیقه خود کمک بگیرید. زیرا ممکن است هزینه ای که صرف خرید وسایل گران قیمت کرده اید به هدر برود. باید بین وسایل، نوع طراحی و دکوراسیون داخلی هماهنگی خاصی وجود داشته باشد. به عبارتی بازسازی و طراحی آپارتمان از سبک خاصی پیروی کند.

برای مثال قراردادن یک کاناپه رنگی در نشیمن آپارتمان با تم سفید فضای بسیار شیکی را ایجاد خواهد کرد. در مقابل اگر در یک فضای کوچک با رنگ دیوارهای فیروزه ای از مبلمان سلطنتی و یا رنگ تیره استفاده کنید زیبایی فضا را کاهش خواهید داد. در اینجا رنگ دیوارها و مبلمان به تنهایی جلوه خاصی دارند اما درکنار یکدیگر زیبایی نخواهند داشت. بنابراین چیدمان غلط مبل سلطنتی و تیره با رنگ دیوارهای فیروزه ای باعث ایجاد فضای دلگیر و ناموزون خواهد شد.

بازسازی داخلی آپارتمان

جهت بازسازی اصولی باید در رنگ آمیزی دیوارها و سقف آپارتمان مخصوصا آپارتمان های کوچک نهایت دقت و مهارت به کار گرفته شود. بنابراین رنگ دیوارها و طراحی سقف آپارتمان بسیار اهمیت دارد. جالب است بدانید که رنگ مورد علاقه اکثر ایرانیان سفید می باشد. زیرا رنگ سفید در عین سادگی زیبایی فوق العاده ای را ایجاد خواهد کرد.

از طرفی انتخاب رنگ بازسازی داخل آپارتمان براساس نظر و سلیقه افراد متفاوت می باشد. اما نکته قابل توجه این است که رنگ انتخاب شده باید با اندازه و وسایل آپارتمان متناسب باشد. چنانچه فضای آپارتمان کوچک باشد بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود. رنگ روشن فضای آپارتمان کوچک را دلبازتر و بزرگ تر نشان خواهد داد. معمولا برای آپارتمان های کوچک از رنگ سفید استفاده می کنند.

 بازسازی آپارتمان قدیمی

همانطور که گفتیه شدبازسازی آپارتمانبه دلیل مقرون به صرفه بودن از محبوبیت خاصی برخوردار است. امروزه افراد با بازسازی آپارتمان قدیمی و فرسوده خود نیازی به تغییر مکان نخواهند داشت. از طرفی هزینه بازسازی آپارتمان قدیمی نسبت به خرید آپارتمان جدید بسیار کمتر می باشد. به همین خاطر اکثر افراد بازسازی و نوسازی ساختمان را به خرید آپارتمان جدیدتر ترجیح می دهند.

جهت بازسازی آپارتمان قدیمی می توان به کارهایی از قبیل تغییر دکوراسیون داخلی، عوض کردن کفپوش، رنگ آمیزی جدید، تعویض کابینت آشپزخانه، تعمیر سرویس بهداشتی، نوسازی تاسیسات لوله کشی، نصب کاغذ دیواری، تعویض درب و پنجره، تعمیر سیستم سرمایش و گرمایش اشاره کرد.

یکی از نکات مهم در بازسازی آپارتمان قدیمی و کوچک توجه به نورپردازی دکوراسیون داخلی آپارتمان است. بنابراین استفاده از نورهای مصنوعی کاربرد خواهد داشت. از دیگر نکات استفاده نکردن از فرش های بزرگ برای آپارتمان های با فضاهای کوچک است. برای آپارتمان با فضای کم توصیه می کنیم از موکت های رنگ خنثی و فرش های کوچک استفاده شود. در اینصورت فضای آپارتمان دلبازتر خواهد بود. همچنین برای آپارتمان هایی که سقف کوتاه و متراژ کمی دارند بهتر است از پرده های با رنگ خنثی و طرح ساده استفاده کرد

 نوسازی آپارتمان

قبل از نوسازی حمام و سرویس بهداشتی آپارتمان بهتر است شیرآلات و تاسیسات سرویس بهداشتی توسط کارشناسان بازرسی شود. بنابراین در صورت لزوم باید نسبت به تعویض شیرآلات و تاسیسات اقدام کرد. لازم به ذکر است که بازسازی هر فضایی احتیاج به اولویت بندی دارد. این امر باعث مدیریت بهتر بازسازی و هزینه کمتر می شود.

اولویت بندی بازسازی سرویس بهداشتیبه این صورت است که ابتدا عایق بندی دیوارها و کف حمام انجام شود. سپس نسبت به تعمیر و تعویض تاسیسات و لوله کشی، تعویض و نوسازی کفپوش و شیرآلات اقدام کرد. برای بازسازی سرویس بهداشتی می توان با ایده های خلاقانه در هزینه ها صرفه جویی کرد.

بنابراین با به کارگیری ایده های خلاقانه می توان فضای سرویس بهداشتی و حمام را تغییر داد. تغییر دکوراسیون داخلی برای مثال استفاده از گلدان طبیعیزیبا می تواند فضایی جذاب را ایجاد کند. توصیه می شود طراحی دکوراسیون داخلی را با دقت و مهارت انجام دهید.

 بازسازی آشپزخانه آپارتمان

یکی از مکان هایی که در زیبایی دکوراسیون داخلی آپارتمان تاثیر چشمگیری دارد آشپزخانه می باشد. بنابراین بازسازی آشپزخانه آپارتمان بسیار اهمیت دارد. برای آپارتمان های با متراژ پایین توصیه می شود آشپزخانه در معرض دید قرار داشته باشد. از طرفی با بهره گیری از طراحی دقیق می توان زیبایی آشپزخانه و در نهایت دکوراسیون داخلی را چندین برابر کرد.

با کارهایی از قبیل تعویض کابینت آشپزخانه، تعویض و تعمیر لوله کشی و تاسیسات، تعویض کفپوش، تعویض کاشی کاری آشپزخانه،  نوسازی دیوارها و آرک های قدیمی می توان عمل بازسازی آشپزخانه را انجام داد.

برای هر کدام از این بازسازی ها می توان از روش های هوشمندانه ای استفاده کرد. بنابراین توصیه می کنیم قبل از شروع کار با مطالعه و جستجو در سایت های طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. در نهایت با ایده های خلاقانه و صرف هزینه پایین تر می توانید بازسازی هوشمندانه را انجام دهید

نکات بازسازی آشپزخانه آپارتمان

برای دست یابی به بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی خاص و منحصر به فرد لازم است به یکسری نکات توجه داشته باشید. در اینجا قصد داریم چند نکته به شما ارائه دهیم. یکی از نکات بازسازی آشپزخانه آپارتمان که بسیار چشمگیر است تعویض کابینت های آشپزخانه می باشد. از طرفی باید توجه داشته باشید که کابینت ها در ارتفاع مناسبی نصب شوند. ارتفاع مناسب کابینت ها باعث سهولت در دسترسی، تناسب وسایل آشپزخانه و افزایش زیبایی آن خواهد شد.

نوسازی کفپوش آشپزخانه می تواند زیبایی فضای آشپزخانه را دو چندان کند. زیرا این بخش از آپارتمان بیشتر در معرض آلودگی، رطوبت و چربی قرار دارد. یکی از ایده های جالب که زیبایی ظاهری آشپزخانه را افزایش می دهد استفاده از  مدل کابینت جزیره ای در وسط آشپزخانه است. از دیگر نکات مهم استفاده از ابزار و وسایل مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می باشد.

مطلب قبلی اشتباهات رایج در بازسازی خانه
مطلب بعدی تعمیرات ونوسازی ساختمان
Print
1190 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
DNN